Hirdetés

HTML

Hirdetés

India... az India!

Már egy ideje Indiával kelek és fekszem. Volt már néhányszor, hogy Indiában keltem és feküdtem. Reméltem, nem kell sokat várni, hogy újra így legyen. És itt vagyok újra :) A blog régebbi bejegyzései közt megannyi útleírást, az újabbak között véleményeket, kultúrtörténeti és irodalmi írásokat, fordításokat is talál a Kedves Olvasó. Őszintén remélem, úgy érzik majd, nem sok másik olyan forrás akad, amely ilyen rálátást kínál napjaink Indiájára.

Facebook

2015. október 05. पेतॅर

Tartalomjegyzék

Kedves Olvasóim!

Bár tudom, hogy az utóbbi időben nem kényeztettem el a visszatérő látogatókat új útleírásokkal, de törekszem rá, hogy ez a jövőben ne így legyen. Mint korábban írtam, 2012. november 30-ától 2013. február 16-ig Indiában kirándultam, erről naplót írtam, de a tetemes anyag előzetes becsléseimmel ellentétben nemhogy pár hetet, de hónapokat követel a feldolgozáshoz. Közben adós vagyok a 2011-es utazásom kétharmadával is. Mindebből egyelőre ezeket az élményeket olvashatják.

2012-2013. tél 2011. nyár
1. Örömök Észak-Indiában:
első, második és harmadik rész                                                      
1. Csobbanás a mesék tengerébe és utazás az Üveghegyen is túlra:
első, második és harmadik rész
  2. Bombay, monszun, a hajam már rég nem tart: egy rész
3. Az édes dál földjén (előkészületben)

 

Azt is szeretném megosztani az Olvasókkal, hogy jelenleg Indiában tartózkodom, hosszas utánajárás eredményeként a Mahátmá Gándhí Nemzetközi Hindí Egyetem doktori hallgatója lettem Vardhában, Mahárástra állam keleti Vidarbha körzetében. Bár időmből elég keveset tudok legújabb élményeim megírására áldozni, ha valami új fölkerül, azt mind megemlítem itt. 

Útleírás, 2013-2017 Más írások, vélemény
1. Kalkutta a Durgá Púdzsá idején, egy hosszú részben itt     1. India története (részlet),
elérhető innen
2. Utazási tanácsok 
(a jobboldali menüben) 
2. Vegyes ind kultúrtörténet,
elérhető 
itt 

ÚJ! 3. 365 napi barangolásom IndiábanVISSZATEKINTÉS itt

3. India őstörténete; A klasszikus India öröksége, 
elérhető innen 
4. Fekete vizeken (előkészületben)                              
4. Mindennapi élet az ókori Indiában, elérhető itt                  
5. India legjáratlanabb útjain (előkészületben) 5. India és a mocsok, elemzés itt
6. Női sorsok, linkgyűjtemény itt
7. खोई-पाई हिन्दी, इधर
8. Here, A Letter to some Indian newspapers
9. "Mint tejben a cukor..."?, a menekültválság margójára emitt

10. #demonetisation (के रूप और रंग-रूप)

11. ÖSSZEFOGLALÓ Külföldiként Indiában, három részben itt, itt és itt

12. NÉZŐPONT India-szútra: az ország üzenetéről, szellemiségéről itt

 


Végül kövtkezzenek az első öt kivételével régi, 2009-2010-es bejegyzések fordított időrendi sorrendben tartalomjegyzék gyanánt azoknak, akik mindenre kíváncsiak. Persze egyes dolgokat már kissé más szemszögből látok, de az akkori benyomásaimat javarészt ma is érvényesnek tartom. Íme: 

A második 100 hindí filmem

Az első 100 hindí filmem

A Pandzsáb-kép a bollywoodi filmben

Bollywoodi film az '50-es és '60-as években

India elé : második utam előtt

VISSZATEKINTÉS 
A szívtolvaj : egy év indiai élet mustrája

Az Isten háta mögé, a földi Mennyországba és vissza 1.
2. és 3. : Laddákh és Kasmír

Királyok földjén 1. és 2. : Rádzsaszthán

Újabb kellemes tapasztalatok : Kórházi kaland Bombayban

A Dekkánon és még délebbre
az első kóstoló Dél-Indiából

Hegyen-völgyön : Szikkim és Óriszá

Ismerős tájakon Kalkuttába :
Marcival és Manuval tett utazásom eleje

A szerkesztő levele Delhiből

Gittegylet : szalonkomcsik Ágrában

Amrtszar á gajá : Pandzsáb és Dharmasálá

Éjszaka a Park Hotelben : Delhi

A borotva és más történetek : Delhi

Szalám-e-Dillí : költözésem Delhibe

Az utolsó napok Ágrában

Hegyet hágék, lőtöt lépék : Uttarákhand

Mesterségek Indiában

A hely szelleme : Bihár

Étkeztetők : konyhafelelősségemről

Tükör : így látják ők magukat és
a világot, ahogy akkor gondoltam

Khadzsuráhó, Bundélkhand túra

Jókedv, vidámság : helyzetjelentés Ágrából

Az ojropéerek : az Indiáról huhogókról félig indiai szemmel

Egy magyar nábob : Lakhnaú

Élővilág a kollégiumom környékén

Mozi, mozi, mozi!

Ízlés és hasonlók : az indiaiak szépérzékéről

Delhi először, ... : kétnapos városnézés Ittzés tanár úrral

Kő és képzelet : Adzsantá és Ellórá

Gazdagok és szépek : Bombay

                                                                                                                                                                                     

Több mint kellemes tapasztalatok : Góá, Konkan és egy nagy tanulság 

Tél a trópusokon : Utazás Góára

Harmadéves jelentés Ágrából

Zene : legelső találkozásaim az indiai zenével

Szerepek a társadalomban

Élményeim Ágrában 4. : Ágrá

Testbeszéd

Erdei iskola : Rsikés és Haridvár

Vérmérséklet

Mathurá, Vrndávan

Élményeim Ágrában 3. : Ágrá

Ősz vagy tél : helyzetjelentés Ágrából

Gyümölcsök, amelyekkel Ágrában találkoztam

Vidéken : Bhópál és Szá̃csí

Ki hogy látja a világot? Indiában, ahogy azt 2010-ben észleltem

Közlekedés ii.

Napi rutin a Hindí Intézetben

Öltözködés

Társasági események : helyzet-jelentés Ágrából

Egy kis antropológia : az indiaiak fizimiskája

Arcok a Hindí Intézetből

Nem vagyok életszagú (?) : Benáresz

Élményeim Ágrában 2. : Ágrá

Időjárás

Kaja a kollégiumban

Fatéhpur Szikrí

Ráció Egyukációnisz : oktatás a Hindí Intézetben

Élményeim Ágrában 1. : Ágrá

Édesek és mostohák : első találkozásaim az indusokkal

Közlekedés

Az utolsó centik az ugródeszkán : indul a tanítás a Hindí Intézetben

Szikandrá : Akbar sírja Ágrában

A farm, ahol élek : Kéndríj Hindí Szanszthán, avagy Központi Hindí Intézet, Ágrá, Uttar Pradés

Az indológia és én

Szólj hozzá!

Címkék: tartalom India... az India india az india


A bejegyzés trackback címe:

https://indiaazindia.blog.hu/api/trackback/id/tr317893254
süti beállítások módosítása